Dit zijn de voordelen van de keuze voor hosted telefonie
Steeds meer ondernemers maken de keuze om over te stappen op hosted telefonie. Dit is een vorm van zakelijk bellen waarbij er gebruik wordt gemaakt van een cloudoplossing. Er staat dus een hypermoderne telefooncentrale tot je beschikking die je voorziet in al je communicatiewensen. Hiervoor hoeft je als ondernemer dus geen eigen telefooncentrale aan te schaffen. In dit artikel nemen we de voordelen van de keuze voor hosted telefonie met je door en geven we je inzicht wat de opties hierin zijn.
Wat is cloud telefonie?
Een ander woord voor hosted telefonie is cloud telefonie. Het betreft hier een cloud oplossing voor de toekomst die wordt vormgegeven op basis van een IP toepassing. Hierin kan vaste telefonie volledig worden geïntegreerd met mobiele toepassingen. Onder de huidige marktomstandigheden en met het oog op het “Nieuwe werken” is de behoefte aan cloud telefonie groot. Meer dan driekwart van het bedrijfsleven is inmiddels overgestapt op cloud telefonie of heeft de intentie om binnen een kort tijdsbestek deze overstap te maken.
Voordelen van een hosted telefonie oplossing
Er zijn diverse voordelen van een hosted telefonie oplossing te benoemen. Een van de belangrijkste voordelen is dat het gebruik van hosted telefonie geen grote investering vraagt en deze toepassing het gebruik van een ISDN verbinding overbodig maakt. Daarnaast wordt de flexibiliteit en de schaalbaarheid van deze constructie gezien als groot voordeel. Cloudgebaseerde services schalen de capaciteit automatisch op aan de hand van een flexibele- en schommelende vraag. Hierdoor is een hosted telefonie oplossing ook meteen een milieuvriendelijke oplossing aangezien het energieverbruik exact wordt afgestemd op de behoefte. Een ander belangrijk voordeel van een hosted telefonie oplossing is uiteraard het flexibele karakter van het systeem. Er kan met ieder gewenst device (mits er internetverbinding is) en vanaf iedere gewenste plek in de cloud gewerkt worden. Tot slot is het goed om te realiseren dat hierbij gebruik wordt gemaakt van een veilige constructie. De cloud biedt immers een betere security dan datacenters aangezien de gevoelige gegevens en apps centraal worden opgeslagen.
Voorbeeld van een toepassing van hosted telefonie
Een goede service provider biedt verschillende connectiviteit oplossingen aan zodat er aan iedere doelstelling op dit gebied kan voorzien. Dit maakt hosted telefonie interessant voor zowel grote- als kleine bedrijven. Een goed voorbeeld van een cloud based telefonieplatform waarvan veel gebruik wordt gemaakt is Pocos. Dit is een complete telefonie- en communicatieoplossing met een gebruiksvriendelijke, intuïtieve interface die je voorziet van alle gewenste functionaliteiten. Je hebt hierbij de beschikking over een complete telefooncentrale die je kunt gebruiken voor zakelijk bellen, chatten of e-mailen met behulp van een bureau telefoon, smartphone of PC. Het systeem is eenvoudig te integreren met applicaties als Exact, AFAS, PerfectView en SalesForce en is een systeem dat perfect aansluit op je wensen op communicatie gebied.