MarketingTips

4 tips voor een goede Google Ads-campagne

Een Google advertentie plaatsen levert meteen een gigantische reikwijdte op waardoor je moeiteloos je doelpubliek bereikt. Anderzijds heeft zo’n SEA-advertentie ook een meedogenloos kostenplaatje. Net daarom is het zo belangrijk dat we de data van Google goed gebruiken en een kostenefficiënte Google advertentie maken. Onderstaande vier tips voor een goede Google Ads-campagne zijn daarbij niet onbelangrijk.

# 1. Zet een Google Ads-campagne op in functie van de ROAS

Tijdens het optimaliseren van de Google Ads-campagne gaan sommigen ervan uit dat een goede Google Ads-campagne voor beperkte kosten een hoge conversie oplevert. Dat kan misschien wel zo zijn, maar toch is het ingewikkelder dan dat. Uiteindelijk moet elk bedrijf ook commerciële doelstellingen behalen en moet de gegenereerde conversie in een zo hoog mogelijke opbrengst resulteren. In plaats van op de conversie te focussen, focus je daarom beter op de ROAS (return on ad spend). Ga de waarde van verschillende conversies na. Het aanvragen van een offerte is nu eenmaal waardevoller dan het lezen van een blogbericht. Ga vervolgens in Google Adwords adverteren op basis van de ROAS en laat je voor je SEA-advertentie niet alleen inspireren door de kost per conversie.

 # 2. Gebruik uitsluitingszoekwoorden voor je Ads-campagne

Je hebt ze vast al tegengekomen: marketeers die klagen over de hoge kostprijs van een Google Ads-campagne, maar die vervolgens de eigen advertenties blijken te concurreren. Zoals je wel weet wordt de prijs van een Google advertentie bepaald op basis van vraag en aanbod. Binnen een Google Ads-campagne kan je dus perfect met de ene Google advertentie de andere Google advertentie beconcurreren en onnodig de prijs de hoogte instuwen. Door uitsluitingszoekwoorden te gebruiken, voorkom je dat. Hierdoor dalen de kosten en stijgt het rendement van je Google Ads-campagne.

Ook woorden die funest kunnen zijn voor het succes van je Google Ads-campagne voeg je daar natuurlijk aan toe. Verkoop je dure parfums? Dan heeft jouw Google Ads-campagne niets te zoeken bij woorden als “gratis” of “goedkoop”. Sluit ze dan ook uit.

# 3. Steeds een kwalitatieve advertentie plaatsen op Google

Je kan natuurlijk meer bieden om een betere positie te krijgen in Google, maar dat is niet altijd een garantie op succes. Beter is het om de kwaliteitsscore in Google te verbeteren. Hierdoor stijgt je Ad Rank en reken je op een lagere CPC (cost-per-click). De kwaliteitsscore verbeter je door relevante Google advertenties te maken die aansluiten bij de interesses van je doelgroep. Je zal steeds keuzes moeten maken, want je kan niet op googol doelgroepen en zoekwoorden adverteren.

Ook het gebruik van long-tailzoekwoorden (“blauwe broek meisjes” heeft de voorkeur op “meisjesbroek”), het gebruik van landingspagina’s, het afsluiten met CtA’s (call-to-action) en het vermelden van USP’s (Unique Selling Points) hebben statistisch gezien al meer dan eens hun nut bewezen. Het zijn eenvoudige manieren om betere resultaten te boeken met je Google Ads campagne, terwijl je toch een goedkopere Google campagne kan opzetten.

# 4. Voeg RLSA toe aan je Google Ads-campagne

RLSA of Remarketing Lists for Search Ads helpen je om opnieuw in contact te komen met eerdere websitebezoekers of klanten. Zie het als een subtiele herinnering naar je bestaan om zo toch een vorm van klantenbinding te bekomen. RLSA bewijst heel effectief te zijn, zowel bij een handmatige als bij een automatische biedstrategie. Vergeet dus niet om steeds RLSA-lijsten aan je Google Ads-campagne toe te voegen, want volgens sommigen is het een van de belangrijkste tips voor Google Ads.

Laat meer zien

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Back to top button