Business

Zelfstandige? Ontdek de voordelen van het uit handen geven van je administratie

Heb je een hekel aan administratie, personeelszaken en boekhouding? Als zelfstandige komt er heel wat kijken bij je zaak. Jij wil je natuurlijk het liefst focussen op je core business. Maar alle administratieve rompslomp dient ook te gebeuren. Wat als je je facturatie, HR en algemene administratie nu eens zou uitbesteden?

Meer tijd voor je core business

Jouw core business is jouw kracht, jouw sterkte. Het is jouw passie en iets wat je niet zo gemakkelijk wil en kunt uitbesteden aan anderen. Je administratie uitbesteden kan je wél. Geef je je personeelszaken, administratie en boekhouding uit handen, dan heb jij meer tijd voor je core business. En dat zal zowel je zaak, je drive als je gemoedstoestand ten goede komen!

Alles gecentraliseerd bij 1 partner

Misschien werk je nu al samen met een boekhouder: iemand die je financiële zaakjes op orde brengt. Doe je af en toe een beroep op een recruiter om vacatures uit te schrijven en sollicitatieprocedures af te handelen? Die hulp is zeer handig maar maakt ook dat je met meerdere personen moet samenwerken. Dat kost je over het algemeen meer geld en tijd. Besteed je zowel je facturatie als boekhouding, je administratie en je HR uit aan 1 administratiekantoor, dan zijn al je zaken gecentraliseerd bij 1 partner. Deze partner kent je bedrijf na verloop van tijd door en door waardoor je maar één simpel telefoontje moet doen om uit te leggen wat er dient te gebeuren. Een administratiekantoor is bovendien expert in verschillende disciplines: jij geniet dus van de expertise van een specialist op elke taak!

Alles gecentraliseerd bij 1 partner

Flexibiliteit

Kiezen voor administratieve ondersteuning kan zowel bij jou thuis of op kantoor als digitaal vanop afstand. Hierdoor geniet je van veel flexibiliteit. Je bent meestal ook niet afhankelijk van een aantal vaste uren op weekbasis maar laat je administratief ondersteunen naargelang het jou uitkomt. Heb je de ene week nood aan 10 uur ondersteuning en de week nadien maar aan 4 uur? Bespreek met jouw administratiekantoor wat mogelijk is.

Allround ondersteuning

De meeste administratiekantoren bieden een allround ondersteuning aan zelfstandigen en kmo’s. Je kan bij hen terecht voor o.a. het boeken van inkomende en uitgaande facturen, boekhouding, debiteurenbeheer, opvolging documentenstromen, algemene administratie, aankoopbeheer, veiligheid en preventie, opvolging sociaal secretariaat, pensioensparen, verzekeringen en verjaardagen van medewerkers. Er wordt werkelijk aan alles gedacht. Zo word jij als zaakvoerder maximaal ontzorgd!

Laat meer zien
Back to top button