BusinessOndernemenTips

Breid jouw klantenbestand uit met deze 4 tips

Meer klanten krijgen. Dat wil elke ondernemer. Maar, hoe krijg je ze? En belangrijker nog; hoe houd je ze? Als startende ondernemer kom je er gauw achter dat klanten niet zomaar op de stoep staan. Het opbouwen van een klantenbestand vergt tijd en energie. Met deze tips is worstelen met het binnenhalen van klanten verleden tijd.

Zorg dat prospects je leren kennen voordat ze het vertrouwen hebben om klant bij je te worden. In essentie zijn twee dingen belangrijk om tegemoet de komen aan de behoefte van jouw potentiele klant: leef je in en vertroetel ze. Hoe? Neem onderstaande tips in je op en implementeer ze.

Bepaal de kernwaarde en USP’s van jouw bedrijf

Service, kwaliteit, deskundigheid en betrouwbaarheid zijn uitstekende pijlers voor jouw bedrijf, maar maken jouw bedrijf niet uniek. Zorg voor een onderscheidend vermogen en communiceer de unieke voordelen wanneer mensen met jouw bedrijf in zee gaan. Houd voor ogen welke problemen jij voor de klant oplost en welke voordelen zij kunnen ervaren wanneer ze jouw dienst afnemen.

Zorg voor exposure op vakbeurzen

Netwerkbijeenkomsten en vakbeurzen zijn the place to be als het aankomt op het werven van prospects. Het ligt voor de hand maar netwerken is en blijft een effectieve manier om meer aandacht te krijgen voor jouw bedrijf en jouw dienst.

  • Laat je stand opvallen door jouw boodschap helder te verkondigen op een banner
  • Draag een naambadge met jouw functietitel, naam en bedrijfslogo.
  • Geef een lezing en stimuleer een klik met het publiek door jouw persoonlijke verhaal te vertellen.
  • Profileer jezelf als autoriteit en laat zijn dat jij alle expertise in huis hebt in jouw vakgebied.
Meer klanten

Pleeg telefonische acquisitie

Startende ondernemers hebben een lange adem nodig voor het verzamelen van een klantenbestand. Sommige ondernemers krijgen al klamme handjes bij het idee van het benaderen van prospects, anderen plegen het één na het andere telefoontje probleemloos. Een goede voorbereiding is het halve werk. Zorg dat je van te voren duidelijk hebt welk bedrijf je belt en wie je wilt spreken. Met een naam wordt je sneller doorverbonden. Zorg ook voor een heldere pitch.

Blink uit in service en zorg voor word of mouth

Geef klanten het gevoel zich gehoord te voelen. Bel eens op en spreek je waardering uit. Vraag ook naar hoe ze jouw dienst ervaren. Ze zullen het waarderen wanneer jij je kwetsbaar durft op te stellen. Een andere reden om goed voor je klanten te zorgen is dat zij kunnen zorgen voor nieuwe klanten. Klanten houden van oprechte aandacht. Investeer in je huidige klantenbestand, het levert je meer op dat je in eerste instantie zal denken.  

Laat meer zien
Back to top button